Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava učitele waldorfské školy na výuku tělesné výchovy a německého jazyka
WEISSOVÁ, Julie
Tato diplomová práce se zaměřuje na specifika přípravy učitele waldorfské školy na výuku aprobačních předmětů autorky, jimiž jsou tělesná výchova a německý jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části práce budou objasněny základní pojmy, které jsou klíčové pro dané téma, což je alternativní školství se zaměřením na waldorfskou školu, pojem antroposofie a osobnost R. Steinera. V dalších kapitolách se autorka diplomové práce zacílí i na samotnou osobnost waldorfského učitele, problematiku spojenou se vztahem učitel a žák, a především pak na učitelovu přípravu na výuku německého jazyka a tělesné výchovy na tomto typu alternativní školy. V praktické části diplomové práce se autorka zaměří přímo na konkrétní příklady pozorovaných hodiny tělesné výchovy a německého jazyka na waldorfské škole a bude za pomoci pozorování a rozhovorů s učiteli zjišťovat, jak se jim daří z jejich pohledu dosahovat předem stanoveného cíle, a to vše z hlediska samotné antroposofie. Autorka se bude ve svém výzkumu pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Praktické činnosti ve waldorfských školách
Vondrušková, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Praktické činnosti ve waldorfských školách ABSTRAKT: Tato práce pojednává o zařazení praktických činností ve waldorfských školách. Je rozdělena na tři části. První část obsahuje historii a východiska waldorfské pedagogiky, přípravu učitelů a možnosti jejich vzdělávání v Česku.V druhé části mapuji konkrétní praktické činnosti zařazené ve výuce a specifikuji obsah praktických předmětů.Třetí, praktická část práce, se zaměřuje na analýzu školního vzdělávacího programu ve waldorfských školách z hlediska začlenění praktických předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: waldorfská pedagogika, Steiner, Antroposofie, waldorfský učitel, praktické činnosti, Ruční práce, Dřevořezba, Dílny, Pěstitelské práce, tematické okruhy, Školní vzdělávací program
Systém waldorfských škol a vzdělávání učitelů waldorfských mateřských škol v České republice
Nováková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem waldorfských škol a vzděláváním učitelů waldorfských mateřských škol v České republice. Teoretická část je zaměřena na osobnost Rudolfa Steinera a jeho filozofii. Dále na vznik a rozšíření waldorfských škol v České republice, na Asociaci waldorfských škol a Asociaci waldorfských mateřských škol, které podporují vzdělávání waldorfských učitelů. Součástí teoretické části je také analýza vzdělávání učitelů pro waldorfské mateřské školy. Cílem praktické části je zjistit návaznost jednotlivých stupňů vzdělávání waldorfských škol v České republice a zaměření na výzkum, jehož cílem je zjištění návaznosti jednotlivých stupňů vzdělávání waldorfských škol v České republice. Další část je věnována analýze Školních vzdělávacích programů vybraných waldorfských mateřských škol a jejich následná komparace. Organizaci a obsah vzdělávacích seminářů pro učitele waldorfských mateřských škol a úloha Asociace waldorfských mateřských škol v organizaci vzdělávacích seminářů je popsána v další části. Závěr praktické části vychází z dotazníkového šetření pro učitele waldorfských mateřských škol. Cílem této části je ověření si, jak učitelé vnímají největší osobnostní a profesní přínos při účasti na waldorfských seminářích.
Waldorfské školství v ČR
Procházka, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce Waldorfská pedagogika v ČR si klade za cíl mapovat vývoj waldorfských škol a proudu waldorfské pedagogiky v České republice. První část je věnována vzniku této alternativy v pedagogice, jejímu zakladateli Rudolfu Steinerovi, teoretickým východiskům anthroposofické antropologie a vývoji waldorfského školství na jeho počátku. Druhá část popisuje vznik waldorfských škol v ČR po roce 1989 až do roku 2013, dále vzdělávání učitelů pro tento typ škol a věnuje se také waldorfským rodičovským iniciativám, které stojí na počátku založení každé školy tohoto typu. Závěrečná diskuze se zabývá možnostmi waldorfské pedagogiky, její aktuálností v kontextu doby a rozpory mezi ideálem a realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Praktické činnosti ve waldorfských školách
Vondrušková, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Praktické činnosti ve waldorfských školách ABSTRAKT: Tato práce pojednává o zařazení praktických činností ve waldorfských školách. Je rozdělena na tři části. První část obsahuje historii a východiska waldorfské pedagogiky, přípravu učitelů a možnosti jejich vzdělávání v Česku.V druhé části mapuji konkrétní praktické činnosti zařazené ve výuce a specifikuji obsah praktických předmětů.Třetí, praktická část práce, se zaměřuje na analýzu školního vzdělávacího programu ve waldorfských školách z hlediska začlenění praktických předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: waldorfská pedagogika, Steiner, Antroposofie, waldorfský učitel, praktické činnosti, Ruční práce, Dřevořezba, Dílny, Pěstitelské práce, tematické okruhy, Školní vzdělávací program

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.